دانش‌بنیان| مواد اولیه ایران‌ساخت به یاری تولیدکنندگان دارو آمد 

دانش‌بنیان| مواد اولیه ایران‌ساخت به یاری تولیدکنندگان دارو آمد 


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 82695
مواد موثره و پرکننده مواد دارویی مورد استفاده شرکت‌های تولیدکننده، توسط یک شرکت دانش‌بنیان تولید شد تا کشور از واردات بی‌نیاز شود.
 
شرکت دانش‌بنیان احیا کیمیای شرق، با تولید فرآورده‌های منیزیم اکساید، کربنات کلسیم، خمیرآبیاب که جزو مواد پرکاربرد در صنعت دارویی کشور است، ضمن تامین نیاز کشور توانسته زمینه را برای ورود محصولات ایران‌ساخت به بازار کشورهای همسایه فراهم کند.
 
مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به تولید فرآورده منیزیم اکساید به عنوان یک ماده پراستفاده در صنعت تولید دارو گفت: این مواد پس از فرآوری و فرمولاسیون تبدیل به مواد اولیه دارویی می‌شوند. منیزیم اکساید به عنوان مواد موثر دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به عنوان ماده اولیه برای تولید منیزیم هیدروکساید و استئارات منیزیم به منظور استفاده در محصولات است.
شرکت احیا کیمیای شرق به عنوان تنها شرکت تولید کننده منیزیم اکساید گرید دارویی در ایران با توجه به نیاز بسیار بالای کشور در زمینه دارویی، در تولید این ماده مورد نیاز کرده است. محصول تولیدی این شرکت دارای استاندارد  و خلوص بالاتر از استاندار USP این محصول در دنیا است.
 
مزیت رقابتی
با توجه به کیفیت مشابه محصولات خارجی،  قیمتش بسیار به صرفه و ارزان تر است. شرکت احیا کیمیای شرق به غیر از تیم تولید از تیمی تخصصی برای تحقیق و توسعه بهره مند است و مسیر صادرات را تامین کرده است.
نیاز تخمینی کشور به این محصول 120 تن در سال است که شرکت در صورت حمایت می‌تواند پاسخگوی تمام این نیاز باشد. مواد کلسیم کربنات گرید دارویی، به عنوان پرکننده مواد اولیه دارویی در صنایع داروسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین خمیر آبیاب در مشخص کردن وجود آب در مخازن فراورده‌های نفتی و تعیین مقدار دقیق آن با استفاده از میله مندرج کاربرد دارد.

لازمه صادرات ایران‌ساخت

به گفته مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، یکی از مهم‌ترین نیازهای شرکت‌های ایران ساخت داشتن صادرات است، از آن‌جایی‌که شرکت‌های ایران ساخت درگیر تولید و تحقیق توسعه هستند در صورتی که سازمان مربوط به شرکت‌های دانش‌بنیان، محصولات آن‍‌ها را خریداری کند و صادرات آن را خود به عهده بگیرد. این کار برای شرکت‌های دانش‌بنیان مقرون به صرفه خواهد بود و کمک زیادی به توسعه آن‌ها خواهد کرد.
 
مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 
#
 
نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
دانش‌بنیان| تولید ماده موثره دارویی به یاری درمان ضایعات پوستی آمد
دانش‌بنیان| تولید ماده موثره دارویی به یاری درمان ضایعات پوستی آمد
00/08/01 - 09:37
دانش‌بنیان | داروی ایران‌ساخت به یاری بیماران قلبی و عروقی آمد
دانش‌بنیان | داروی ایران‌ساخت به یاری بیماران قلبی و عروقی آمد
00/07/25 - 10:14
مواد موثره دارویی به تولید رسید تا بهترین داروهای ایران‌ساخت به یاری بیماران بیاید
مواد موثره دارویی به تولید رسید تا بهترین داروهای ایران‌ساخت به یاری بیماران بیاید
99/11/18 - 13:10
بیشتر بخوانیم